Tuulivoimaa Ajoksessa Kemin kaupungissa Kuvaaja Nina Susi
EU leverage
Tuulivoimaa Ajoksessa Kemin kaupungissa Kuvaaja Nina Susi

Kunta- ja aluekehityspäivät 2024 Kemissä

Lapin kunta- ja aluekehityspäivät järjestetään tänä vuonna Kemissä 24.–25. syyskuuta teemalla ”Millainen on kestävästi kasvava ja kriisinkestävä Lappi?” Tänä vuonna ohjelmassa painottuu Lapin kestävä kasvu, kriisinkestävyys, kaksoiskehittäminen ja elinkeinojen paikallinen hyväksyttävyys.

Lapin liiton ja Lapin Yrittäjien perinteisesti järjestämät Lapin kunta- ja aluekehityspäivät alkavat Kemissä tiistaina 24. syyskuuta lounaalla ja päättyvät seuraavana päivänä keskiviikkona lounaaseen. Lapin kehittämisen yhteiset teemat jatkuvat Kemissä seuraavana päivänä, 26. syyskuuta Lapin kulttuurifoorumissa.

Kaksoiskehittämisellä pyritään lisäämään kriisinkestävyyttä ja elinvoimaa Lappiin

Kaksoiskäyttöinfrastruktuuri, joka palvelee sekä sotilaallisia että siviilitarkoituksia, on strategia, joka voi edistää sekä kansallista turvallisuutta että taloudellista kehitystä ja yhteiskunnan hyvinvointia. Tällaiset rakenteet voivat auttaa varmistamaan resurssien tehokkaan käytön ja infrastruktuurin joustavuuden, mikä on tärkeää erityisesti muuttuvissa olosuhteissa ja tarjoaa huoltovarmuutta mahdollisissa kriisitilanteissa.

Lapin kunta- ja aluekehityspäivien ilmoittautuminen on nyt avattu:

ILMOITTAUDU

Tarkempi ohjelma julkaistaan elokuussa.

Matti Pinola

Kunta-asiantuntija

Koordinoin Lapin kuntatyöryhmän ja kuntajohtajaverkoston toimintaa. Palvelen kuntia yhteisessä aluekehittämisessä. Vuosittain järjestän perinteiset Lapin kunta- ja aluekehityspäivät. Ollaan yhteyksissä!

Heli Knutars

Yhteysjohtaja

Toimin vaikuttamisen vastuualueen johtajana. Vastuualueeseemme kuuluvat muun muassa strategia-, matkailu- ja kunta-asiat, vaelluskalatyöryhmän koordinointi, TYP sekä maakunnallinen ennakointityö. Tiimissämme on myös useita maakunnallisia strategisia hankkeita ja FEM-konferenssin koordinointityö. Yhteistyö eri sidosryhmien, maakuntien ja kuntien kanssa on meille tärkeää.